Důležitost snídaně

Mnoho lidí dělá tu chybu, že podceňuje snídani. Vy byste takoví být neměli. Společně se podíváme na důležitost snídaně pro vaše tělo a pro celkové zvládnutí každého, třeba i náročného pracovního dne.

Dodání energie pro tělo

Jakmile se lidské tělo probudí ze spánku, začne se rozbíhat jeho metabolismus. A to naplno. Ten je třeba udržet v chodu. Proto je nutné tělu dodat sacharidy, které jsou tím nejlepším pomocníkem. Samozřejmě ideální je získat je právě z jídla. A toto je první fakt spojený s důležitostí snídaně. Jde o dodání potřebného množství energie pro lidské tělo.

Eliminace nepříjemných pocitů

Pokud jste někdy celý den hladověli, jistě víte, jaké jsou s tímto stavem spojené pocity. Rozhodně nejsou ničím příjemným. V břiše člověku kručí, cítí se bez energie, a dělat může problém i fyzická aktivita. Také nelze zapomínat i na pocity nevolnosti, stejně jako pocity spojené s motáním Hlavy. To všechno může způsobovat hlad, a proto je třeba takovým stavům čelit. Plnohodnotnou a vyváženou snídaní chvíli po probuzení.

Podpora hubnutí

Mnoho lidí si myslí, že když se ráno nenasnídaní, prospěje to jejich redukční dietě. Je to velký omyl. Je sice pravdou, že tělo přijme nějaké kalorie, ale díky tomu, že se nastartuje a bude v chodu, je zase bez problémů spálí. Při vynechání snídaně se tělo nejenom přepne do klidového režimu – a metabolismus bude pomalý, ale může dojít i k tomu, že bude využívána energie za svalů, což je z dlouhodobého hlediska velmi špatně.

Podpoří snadné vstávání

Ano, i to je ukázka důležitosti snídaně. Pokud si po zazvonění budíku představíte, že budete pár hodin hladovět, těžko se vám bude vylézat z postele. Co když ale víte, že vás na stole čeká něco dobrého? Vstávání bude o to jednodušší. Jde sice o důvod související s psychikou a vaší vůlí, ale i to je důležité, pokud chcete žít správně a aktivně.

Kolikrát denně jíst

Jídlo je pro každého člověka nezbytné, jelikož díky němu tělo získává živiny, stejně jako energii. Mnohé samozřejmě napadá otázka, kolikrát denně jíst. Jste na tom stejně? Přinášíme vám odpovědi. Rozhodně zapomeňte na to, že by vám stačily dvě vydatná jídla. Toto je ta nejhorší cesta, kterou se můžete vydat.

Pět porcí je ideálních

Odborníky doporučovanou metodou je konzumace pěti jídel denně. Samozřejmě to platí pro toho, kdo brzy vstává a chodí spát klasicky. U těch, kteří vstávají až déle, nebo chodí spát velmi brzy, je možné jedno jídlo vynechat. Roli v tomto režimu hraje i celková vyváženost jídla. Dominovat by měla snídaně, oběd a večeře, zatímco ranní a odpolední svačina by měla být spíše jenom doplňkem jídelníčku.

Tělo nebude hladovět

Důvodem pro takto pravidelnou stravu, tedy pro pět porcí denně, je i to, že tělo nebude dlouhodobě hladovět. To je pro něho velmi nežádoucí stav, z několika důvodů. Proto je vhodní říci, že je třeba dodržovat jak pravidlo pěti porcí denně, tak i nutnost pravidelnosti. To znamená jíst zhruba ve stejné hodiny, každý den.

Dobré pro energii, i hubnutí

Pokud má tělo hlad, znamená to i nedostatek energie, který se může projevit na celkovém jeho výkonu. Díky pravidelnému stravování tak může po celý den bezproblémově fungovat. Tento styl stravování má pozitivní vliv i na hubnutí. Tělo pozná, že má všeho dostatek a nemá potřebu ukládat „na horší časy“. Současné tukové zásoby jsou následně spáleny pohybem.

Pestrost je základ

Pět porcí denně, stejného jídla, je špatná cesta. Vždy je nutné myslet na co největší pestrost. S tím má mnoho lidí problém, a tak hledá možnosti, jak si ulehčit. Nedoporučujeme omezovat počet porcí. Naopak doporučíme využít služeb, jako je třeba moderní krabičková dieta. Právě ta je na takovém pravidelném stravování přímo založena.