Očista organismu

V organismu se může objevovat skutečně celá řada škodlivých látek. Mohou to být různé mikroorganismy, těžké kovy, volné radikály a mnoho dalšího. Co pomůže? Je to osvědčená očista organismu.

Kde se nežádoucí látky berou?

Vše je založeno na našem životním stylu. Čím je horší, tím více problémů se objevuje. Nežádoucí látky se do těla dostávají třeba z prostředí, z nekvalitního jídla, i vlivem kouření, nebo alkoholu. Stejně tak se mohou objevovat jako následek různých chemických procesů v těle. Třeba vlivem nadměrného stresu. A právě očista organismu neboli detoxikace je pomůže vyloučit.
Očista organismu má několik variant

Jsou různé možnosti, jak může být očista organismu provedena. Nejznámější způsoby detoxikace – jak se dané cestě také říká, jsou ty přírodní. Založení jsou na konzumaci ovoce a zeleniny. Prvních několik dní se nekonzumuje nic jiného, jenom tyto potraviny. Nejlépe syrové, nebo v podobě různých koktejlů. Teprve následně je možné přidat i jinou, samozřejmě stále co možná nejkvalitnější stravu, aby nedocházelo k dlouhodobému hladovění.

První fáze není příjemná

Detoxikace neboli vyčištění organismu není v první fázi vůbec příjemná. Doslova by se dala přirovnat k lehčím abstinenčním příznakům. Člověk se nemusí cítit ve své kůži, objevují se nevolnosti, nadměrné pocení, nebo nechutenství. Je to známka toho, že se nežádoucí látky brání a snaží se tělu uškodit. Po této fázi už je vše výrazně jednodušší, jelikož vše nežádoucí je vyplavováno z organismu. A to samozřejmě přirozenými cestami.

Ideálně dvakrát do roka

Očista organismu by měla být pravidelná, realizovaná nejlépe dvakrát do roka. A to po období zimy a následně také na podzim. Nutno říci, že kdo svůj organismus detoxikuje skutečně pravidelně, má své tělo nejenom lépe fungující, ale prvotní projevy detoxikace nejsou tak nepříjemné, jako o člověka, který ji zkouší v podstatě poprvé.

Přírodní uchovávání potravin

Pokud mají potraviny delší dobu vydržet, je třeba zaměřit se na jejich správné skladování. Jak by mělo vypadat přírodní uchovávání potravin, díky kterému vydrží delší dobu. S našimi radami se to zaručeně dozvíte.

Použijte svůj sklep

Je součástí vašeho bytu i sklepní prostor? Či jsou sklepy součástí vašeho domu? Ukládejte potraviny právě tam. Pokud zde není nadměrná vlhkost, je to nejlepší volba. V první řadě proto, že ve sklepě je dlouhodobě stabilní teplota, v létě i v zimě. Druhým důvodem je také temno, které mnoha potravinám přispívá. A co do sklepa uložit? Třeba podzimní jablka, stejně jako jde o ideální místo pro brambory.

Sušené vydrží déle

Tohoto pravidla se držte, jelikož se jedná o nejlepší metodu, pokud řešíte přírodní uchování potravin. Pokud koncertní potravinu usušíte, vydrží vám skutečně velmi dlouho. Co ze své domácnosti jistě znáte? Jsou to třeba sušená jablka – křížaly, houby, nebo chilli papričky. Sušit toho však můžete mnohem více. Ideální je sušení v létě na slunci. Hledáte-li rychlejší řešení, využijte moderních sušiček potravin, kdy může být už za pár hodin hotovo. A to vše přírodní cestou, pomocí tepla a proudění vzduchu.

Zamezte přístupu vzduchu

Když není potravina na vzduchu, tak vydrží mnohem déle. Zajistěte to a uvidíte. Základem u přírodního uchování potravin jsou různé hermeticky uzavřené dózy. Když se opět podíváme na moderní řešení, existují takzvané vakuovače, které přebytečný vzduch z nádoby doslova vytáhnou.

Konzervace nikdy nezklame

Jaký přírodní konzervant využít? Může to být třeba sůl – samozřejmě v dobré kvalitě. Nic však nezkazíte ani správnou tepelnou úpravou v zavařovacích sklenicích. I toto je způsob zakonzervování, který je zcela přírodní. Právě teplem dojde k uzavření sklenice a k tomu, že potraviny v ní vydrží třeba i dlouhé měsíce. A nemusí jít jenom o kompoty a okurky.

Vliv jídla na zdraví

Říká se, že jsme to, co jíme. Nakolik je toto tvrzení pravdivé? Musíme říci, že celkem dost. vliv jídla na zdraví konkrétního člověka totiž dokazuje mnoho konkrétních studií. V jakých hlavních oblastech můžeme pomocí jídla ovlivnit naše celkové zdraví? Zjistěte to.

Naše váha

Nadměrná váha, nebo dokonce až obezita skutečně negativně ovlivňuje lidské zdraví. Člověk s nadváhou se totiž řadí do různých rizikových skupin. A co způsobuje právě nadváhu? Sice jsou případy, kde mají vinu hormony a podobné vlivy, ale ty jsou výrazně v menšině. To hlavní je skutečně jídlo. Příliš tučné a příliš sladké, ve velkých porcích, je problém.

Obranyschopnost organismu

Tělo je složitým strojem, který potřebuje kromě jiného i vitamíny a minerály. Pokud je nemá, může být narušena jeho obranyschopnost. Jde třeba o vitamín C, který však není jediný. A jak se do těla vše dostane? Samozřejmě pomocí pestré stravy, s ovocem a zeleninou. Kdo ji nemá, toho tělo má nízkou obranyschopnost a v případě chřipkové epidemie onemocní jako první.

Celkový vzhled

I ten je spojován s lidským zdravím. Pokud vše nefunguje, jak fungovat má, je to na konkrétní osobě jasně vidět. Polámané nehty, nepříliš silné vlasy, ale třeba i nezdravá barva kůže. To je jenom zlomek příkladů, které ukazují, že krása souvisí s lidským zdravím. A to souvisí také se stravováním. Samozřejmě podobně, jako v předchozím případě. Pestrá strava plná ovoce a zeleniny je cestou, jak docílit, aby mělo lidské tělo vždy vše, co potřebuje.

Fyzická kondice

Máte problém uběhnout pár stovek metrů? Nebo zvednout něco těžšího? Problémem je nulová fyzická kondice. Tu sice lze zvednout pomocí cvičení, ale pokud se nezačne stravou, nepůjde to. Základem jsou sacharidy, které dodají tělu dlouhodobou energii, a dále také bílkoviny, které podpoří nejenom růst, ale samozřejmě i celkovou sílu lidských svalů.

Krabičková dieta

Před několika lety to byl skutečně velký fenomén. Co o něm musíme říci právě nyní? Rozhodně to, že se jedná o fenomén, který stále trvá. Krabičková dieta je totiž dobrou volbou pro toho, kdo chce zhubnout a kdo hledá jednoduché způsoby, jak na to.

Co je to krabičková dieta?

Jak konkrétně vlastně vznikl tento název? Je spojený s tím, jak vše funguje. Krabičková dieta je založena na tom, že si koncertní osoba jídlo nepřipravuje sama, ale je mnu ho postupně dováženo. A to právě ve formě krabiček, kde je daná porce připravena. A podle toho se začal používat tento název, jelikož nejjednodušeji vysvětluje, o čem je řeč.

Správný způsob hubnutí

Na rozdíl od různých drastických a podobných diet je krabičková dieta založena na správném způsobu hubnutí. A tím je vyvážená strava, stejně jako pravidelné stravování. Obvykle jde o pět jídel denně, které by měly být konzumovány v pravidelných intervalech. Jídlo je vyvážené, zdravé a pestré. Samozřejmě má i odpovídající kalorickou hodnotu. Cílem je nehladovět a přesto hubnout. A to nikoliv jenom krátkodobě, ale trvale, třeba doslova do konce života. To je hlavní rozdíl mezi různými drastickými metodami.

Mnoho výhod a jedno negativum

Mezi výhody rozhodně patří pohodlnost. Není třeba ani vymýšlet jídla, ani není nutné počítat kalorie, nebo sledovat složení. To udělají firmy, které se na tuto formu diet specializují. Výhodou je také značná úspora času. Stačí si započítat, kolik desítek minut i hodin denně může konkrétní osoba trávit v obchodě, popřípadě u plotny. Takto je možné využít daný čas efektivněji.
A jaké je ono negativum? Je to primárně cena. Je jasné, že krabičková dieta je v porovnání s domácím vařením výrazně dražší. Na druhou stranu když se započítají všechny zmíněné výhody, zade až tak negativně vycházet nemusí. Rozdíl zde však určitý je.